ابهام بزرگ در تبدیل شرکت کاوه به سهامی عام
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

 

پذيرش شركت كاوه در فرابورس تکذیب شد
در حالی قائم مقام شرکت کاوه از تبدیل شرکت کاوه به سهامی عام خبر داده بود که روز گذشته مدير پذيرش فرابورس اعلام كرد: درخواستي از شركت كاوه در خصوص پذيرش آن دربازارهاي فرابورس دريافت نشده است .
به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،هادی کریمی قائم مقام شرکت کاوه در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت»، گفته بود که برنامه ما این است که وقتی 50 سال فعالیت کاوه انجام شد برای 50 سال دوم استراتژی و اهدافی تعیین کرده‌ایم که یکی از آنها ورود به بورس است و امیدواریم امسال وارد فرابورس شویم و سال آینده به بورس برسیم تا دوستان دیگری هم بتوانند بیایند و ما در خدمتشان باشیم.

بر اساس این گزارش کریمی در رابطه با میزان بدهی های این شرکت و نحوه ورود به فرا بورس نیز گفته بود:این را باید بورس بگوید نه من.

و در پاسخ به این سوال که شما نه در بورس هستید نه در فرابورس! جواب داده بود :شرکت سهامی عام شده است. گزارش‌هایمان را داده‌ایم. کارهای اداری ورود به فرابورس انجام شده و فکر می‌کنیم امسال وارد فرابورس شویم.





همانطور که در سند بالا مشاهده می کنید آگهی تغییرات مربوط به تغییر شرکت کاوه از سهامی خاص به عام است که با توجه به جوابیه فرابورس بر ابهامات این اقدام و اصلی بودن این سند باید قوه قضائیه سریعتر وارد شود .

سيد مهدي علم الهدي با اعلام تکذیب پذیرش شرکت کاوه در فرابورس گفت: به تازگي مشاهده شده كه برخي شركت ها و بنگا هها از حضور خود در فرابورس خبر مي دهند در حاليكه به اطلاع كليه سرمايه گذاران مي رساند كه تنها شركت هايي وارد فرابورس شدند كه نام آنها از طريق سايت رسمي اين شركت به آدرس www.irfarabourse.com اعلام شود يا مديران فرابورس  اعلام كنند.

مدير پذريرش فرابورس تصريح كرد: در حال حاضر درخواست پذيرش شركت هاي فولاد كاوه جنوب كيش ،صنعتي مينو و مهد تاژ در حال بررسي است كه پس از تاييد از سوي هيات پذيرش با پذيرش آنها موافقت خواهد شد.

وي افزود:بر اساس بند" ب" ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه معاملات اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان فقط در بورس ها و بازار هاي خارج از بورس داراي مجوز و با رعايت مقرارات معاملاتي هر يك از آنها حسب مورد امكان پذير بوده و معامله اوراق بهادار بدون رعايت ترتيبات فوق فاقد اعتبار است.

علم الهدي ادامه داد:بر همين اساس بازار پايه فرابورس به منظور ايجاد قابليت نقل و انتقال سهام شركت هاي سهامي عام كه در بورس يا ساير بازار هاي فرابورس پذيرش نشده ايجاد شده است و با توجه به اين كه در اين بازار محدوديتي مانند زيان ده بودن  شركت وجود ندارد، ولي حقوق صاحبان سهام بايد بيش از 10ميليارد ريال باشد اما

 تا كنون هيچ گونه درخواستي از شركت كاوه مبني بر پذيرش در بازار هاي فرابورس حتي بازار پايه به فرابورس  ارسال نشده است.

اين مقام مسئول در خصوص شرايط پذيرش در فرابورس به اختصار اين گونه توضيح داد: سهام ثبت شده شركت ها در بازار اول حداقل 10درصد ودر بازار دوم 5درصد بايد شناور باشد .

به گفته وي حداقل بايد دو سال در بازار اول و يك سال در بازار دوم از زمان تاسيس شركت گذشته باشد .
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها